Tiny Tinas Wonderlands Anfänger Guide: 10 Tipps und Tricks, um loszulegen

Was bekommen Sie, wenn Sie die High-Fantasy-Mätzchen Ihrer durchschnittlichen D & D-Kampagne mit der Tomfoolerie eines Borderlands-Spiels kombinieren? Sie erhalten Tiny Tinas Wonderlands, ein Erstspieler-Spiel - innerhalb eines Spiels, das von jedem von jedem seines Lieblingsrache-Kindes erzählt. Die Rückkehr von Borderlands-Spielern kann direkt einspringen, und Neuankömmlinge sollten nicht Schwierigkeiten haben, sich an das reine Chaos anzupassen.

Inhalt

  • Es ist immer noch Borderlands
  • Mahlen Sie zu GRIGHTHOUS
  • Aktualisieren Sie Ihren Rucksack SDU
  • Geld ausgeben
  • Mit Freunden spielen
  • Ordnungsgemäßes Inventarmanagement
  • Beste Controller-Einstellungen (PlayStation)
  • Sammeln Sie Schreinstücke
  • Schlagbegegnungen schlagen
  • Komplette Seitenquests 5 Artikel zeigen

Tiny TINA'S Wonderlands nimmt alle zufällig generierten Waffen aus der Borderlands-Serie und zielt sie auf Feinde mit hoher Fantasie wie Skeleton-Piraten und Demon-Trolls ab. Um die Würfel auf Ihrem Abenteuer durch das Wunderlands rollen zu lassen, sind hier einige wichtige Tipps und Tricks, die in Tiny Tinas Wonderlands beginnen.

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Es ist noch Borderlands

Als dedizierter Borderlands-Spieler fragen Sie sich möglicherweise, "was ist Tiny Tina's Wonderlands?" Ist es eine Tischplatte? Ich spiele eigentlich eine D & D-Kampagne (oder in diesem Fall, Bunker und Badasses?) Tiny Tina's Wonderlands ist immer noch ein Borderland-Spiel. Die "Story" ist eine Ausgliederung der borderlands 2 dlc tiny tinas assault auf dragon keepf. Das Gameplay, Mechanics und Ästhetik ist im Wesentlichen eine erneute Haut von borderlands 3, aber das ist eine gute Sache!

Es gibt jedoch einige neue Ausgaben, von denen Borderlands Spieler aufgeregt werden können. Zunächst nimmt Tiny Tinas Wonderlands mit Granaten ab und führt in ähnlicher Weise, die ähnlich arbeiten. Anstatt Munition für Granaten aufzunehmen, laden Ihre Zauber nach einer Abklingzeit auf. Einige sind mit mehreren Gebühren pro Abklingzeit geleistet, wodurch sie einige der besten Zaubersprüche in Tiny Tinas Wonderlands sind.

Tiny Tinas Wonderlands ist eine halböffentliche Welt, in der Sie große Spielbereiche erkunden, die jedoch frei herumlaufen, vollständige Seitenquests und in jedem zu finden. Diese Bereiche sind über die Overworld verbunden, die Sie mit der Stücke freischalten, wenn Sie die Geschichte fortschreiten.

Combat funktioniert auch ziemlich ähnlich wie frühere Borderlands-Spiele. Sie haben ein Überschild (als Stationen wiederhäutig), und Sie können sich selbst wiederbeleben, wenn Ihre Gesundheit erschöpft ist, auch als Death-Save in tiny Tinas Wonderlands bekannt. Feinde kommen immer noch in Wellen an, mit einem Badass-Feind, der in den Fray gemischt wurde.

Das Wichtigste, was Sie wissen sollten, bevor er in Tiny Tinas Wonderlands springt, ist, dass es keine echten D & D-Mechanik gibt. Sie rollen keine Würfel für Angriffspunkte, Wahrnehmungsprüfung auf Sammlerstücke oder Charisma prüfen, um den Barkeeper zu verführen. Du rennst, Gunning und plündere dich durch eine Welt, die rein in winzigem Tinas Kopf existiert.

Schleifen in Brighthoof

Es gibt den Punkt in jedem RPG, einiger Zeit nach der einleitenden Mission, wo der größte Teil des Spiels endlich entriegelt ist. In Tiny Tinas Wonderlands ist diese Gegend, die GRIGHTHOUS, die Hauptstadt des Wunderlands und der Heimat von Queen Butt Hengst (ja, Sie lesen das Recht.) Die GRAIGHTHOUS-Mission geht über das Handeln als Tutorial hinaus, sodass wir es sicher den ersten Bogen anrufen des Spiels.

Lassen Sie sich nicht auf den Seitenquests aufgehängt, bis Sie die anfängliche Brighthood-Mission abschließen. Dazu gehört das Treffen von Paladin Mike, die sich von der Skeleton-Armee abgeben und an der Ritterzeremonie teilnehmen. Sie wissen, dass dieser ARC einmal vorbei ist, wenn Sie Ihre sekundäre Klasse freigeschaltet haben. Der brighthoof-Hub wird jedoch mit einem Bündel Bonusmechanik geliefert.

Jeder Spieler ist schuldig, viel zu viel Zeit mit der Charakterschöpfung zu verbreiten. Während es sich um eine wesentliche RPG-Funktion handelt, ist Tiny Tina's Wonderlands noch ein Erster-E-Shooter. Sie sehen selten Ihren gesamten Charakter außerhalb von Cutscenes. Selbst dann sind die meisten sowieso in der ersten Person.

Anstatt sich auf dem Bildschirm des Charakters aufzulegen, springen Sie rechts in das Spiel und schleifen Sie, bis Sie Brighthoof freischalten. Sobald Sie den Hub freigeschaltet haben, können Sie Ihr Erscheinungsbild in der Taverne ändern.

Aktualisieren Sie Ihren Rucksack SDU

Sie können Ihre Tragkapazität auch auf dem BRIGHTHOUS BRALDSMITH aktualisieren. Um den Schmied zu finden:

  • Sehen Sie sich den Hintern-Hengst-Brunnen an und biegen Sie links ab.
  • Gehen Sie den Pfad auf, bis Sie auf die Schmiede der Schmiede kommen.
  • Annäherung an den Tisch auf der linken Seite der Schmiede, um Upgrades zu kaufen. Sie kaufen Munitionskapazitäts-Upgrades für jede Waffe und allgemeine Inventar-Upgrades für Ihren Rucksack, verlorene Beute und Bank.

The best blacksmith upgrade is the Backpack SDU for a handful of reasons. First, you’ll often come across vending machines in Tiny Tina’s Wonderlands. Furthermore, any vending machine is a quick fast-travel away if you’re at full capacity. You can warp back to Brighthoof at any time or just to the closest machine in your current play area. Don’t waste money on upgrading your bank or lost loot, at least not first.

Blacksmith upgrades are pretty expensive. For example, our next Backpack upgrade (level 4) costs 81,000 gold, which is a lot! Ammo is plentiful out in the Wonderlands, even during battle. Furthermore, if you upgrade your Backpack SDU, you won’t need the lost loot machine or bank since you’ll never leave anything important behind. Finally, selling junk is straightforward. Making money in Tiny Tina’s Wonderlands is as easy as killing level 1 skelly boys.

Stick around for some inventory management tips and tricks later on in this guide.

Geld ausgeben

Tiny Tina’s Wonderlands is a looter-shooter. Normally, the No. 1 rule of looter-shooters is, “there’s a better piece of gear around every corner.” For example, in a game like Destiny, you’d be wasting resources by upgrading weapons before reaching the level cap. However, that doesn’t apply in Tiny Tina’s Wonderlands.

You’ll never upgrade actual weapons in Tiny Tina’s Wonderlands. The only upgrades you’ll ever buy are the carrying capacity upgrades at the blacksmith. Therefore, don’t hesitate to spend your gold at vending machines around the Wonderlands. You’ll notice these machines around play areas and in Brighthoof, but you’ll never see them in the Overworld. They appear as three banners on your map, as seen in the image above. Vending machines always come in groups of three and sell the following:

  • The Mighty Knight: Armor and shields
  • The Warsmith: Guns and melee weapons
  • Mystical Magicks: Spells, rings, and necklaces

Each machine, like in Borderlands games, also offers an “item of the day” that rotates after the timer counts down.

The only thing we don’t recommend buying are new spells. You’ll have a general idea of how new guns will feel. Armor and new accessories only add passive effects, so their descriptions are good enough. However, spells can get tricky.

Just because a spell does more damage doesn’t mean it’ll work with your build or button layout. For example, you don’t need to aim self-cast spells and can assign them to the X button if you’re playing L1 bumper jumper. However, repeating cast spells need precise aiming and, therefore, won’t work as well when reassigned.

Instead, pick up new spells while exploring the Wonderlands, completing side quests, and defeating bosses. You can always equip them and test them out between encounters. However, spending 50,000 gold on a spell you ultimately don’t like can be a real kick in the Butt Stallion.

Mit Freunden spielen

The best part of any D&D campaign is playing with friends. The same is true for Tiny Tina’s Wonderlands. However, Tiny Tina’s Wonderlands pulls more than swords, shields, and mythical beings from the depths of ancient history. You can play local splitscreen!

PlayStation 5 and Xbox Series X|S players can enjoy four-player local splitscreen. Unfortunately, last-gen consoles only support two-player splitscreen. To play splitscreen in Tiny Tina’s Wonderlands, select the Add Splitscreen option from the main menu. Sign an additional controller into a different profile and either load a previous character or create a new one.

Local co-op players can also join a session in progress. To do so, player one must pause the game. Then, player two (or three or four) must press X to join the session. Here’s the best part: The game scales to each individual character. It doesn’t take the average level of all players, and it doesn’t just throw low-level players into high-level worlds (or vice versa).

For example, we joined a new level 1 character into an existing level 22 character’s game. During a random encounter in the Overworld, the level one character saw level one pirates while the level 22 character saw level 22 pirates. Therefore, don’t feel like you need to start over when playing local multiplayer to keep each character on the same playing field.

Tiny Tinas Wonderlands - Anfänger Guide!

To drop out of a session, just sign out any extra controllers.

Proper inventory management

You’ll need to practice proper inventory management between upgrading your backpack SDU and warping between vending machines. For starters, pick up everything you find. Even if you’ll never use it, and it pales compared to what you already have, it’ll probably sell for a pretty gold piece.

If you notice you’re running out of inventory space, here’s a quick tip to free up a handful of slots. You’re probably sitting on many new cosmetic pieces you’re unaware of. These include banner patterns, armor patterns, and armor colors. They look like bags on the inventory screen, but picking one up doesn’t mean you’ve “unlocked it.” Instead, you have to manually use them by hovering over the cosmetic in your inventory and selecting it. Once selected, the item goes away, freeing up some inventory space.

This does not equip it to your character. Instead, it unlocks the option at the Brighthoof tavern. However, you can pick up repeats, and the game tells you when you already have that item. Since you can’t sell these, just drop them.

When you sell items, be very careful of what you mark as junk. Even if you have a junk-marked item equipped, you’ll still sell it if you batch-sell. So, before opening the vending machine, open your inventory and see if you’re holding any better pieces of gear. Go through each gear section individually, as the game filters out things that don’t apply. For example, if you select your melee weapon, you won’t see guns or rings on the other side, only melee weapons.

Once you’re satisfied with your currently equipped items, mark everything else as junk, open the vending machine, and select Sell All Junk. If you don’t have any junk marked, this option won’t appear.

Best controller settings (PlayStation)

Tiny Tina’s Wonderlands lets you completely remap your controllers. So, players who like playing bumper jumper are free to do so. However, there are a few costly sacrifices associated. To remap your controller in Tiny Tina’s Wonderlands :

  • Drücke Start_
  • Scroll down to Options
  • Tab over to Controls
  • Tab over to Controller
  • Select the action you’d like to reassign
  • Press the button you wish to reassign that action to

For starters, assigning L1 or R1 as the jump button leaves X for spells or abilities. If you’re playing the Spore Warden class, you’ll need the bumpers to aim your Barrage ability with R1. However, suppose you prefer the Blizzard ability (the Spore Warden’s secondary action), which sends three frost cyclones out to damage nearby enemies. In that case, you can get away with tapping X without aiming at enemies. This works similarly to remapping in Overwatch, where bumper-jump works with some characters but not with others.

As mentioned before, spells work the same way. You can get away with playing bumper-jumper if you’re casting AOE spells around your character. However, if you need to aim your spells, you’ll have to keep your fingers on the joysticks. Before remapping your controller, consider your character, abilities, spells, and playstyle, and then remap accordingly.

Two controller settings you should change are your crouch and ping buttons. For smoother gameplay, set crouch to R3 and melee to circle. Doing so lets you slide and aim while on the move. There’s also no preset ping option, so you’ll have to do this manually. Classes that come with companions, like the Spore Warden and Clawbringer, can order their companions to attack specific enemies by pinging them.

Assigning a ping option sacrifices your D-pad weapon hotkeys. It may also set Triangle to toggle fire mode. Counter that by switching toggle fire to down on the D-pad for a more natural FPS control scheme. We never found ourselves using the weapon hotkeys anyway, so this wasn’t much of a sacrifice.

Collect shrine pieces

You’ll come across shrines in Tiny Tina’s Wonderlands while exploring the Overworld. Each shrine has a fun name and requires you to find four missing shrine pieces to unlock it. These pieces can be found by completing dungeons in the Overworld and through general exploration. However, you need to know a few crucial mechanics about finding shrine pieces in Tiny Tina’s Wonderlands.

For starters, Tina will always indicate when a particular dungeon contains a shrine piece. So far, we’ve found that shrines follow the same blueprint. You can find three of four pieces in Overworld dungeons. However, the final piece is locked behind an in-game mechanic you probably haven’t unlocked yet. Don’t bash your head against a wall trying to find that fourth shrine piece. Just progress the main story, and you’ll eventually unlock new mechanics and shortcuts. Then you’ll have a eureka moment and circle back to the last shrine piece.

Shrines grant you passive world effects like +10% experience points and +10% gold gain. Tab over to your journal and use the D-pad to scroll over to World Buffs to see which are active. These can’t be turned on or off and are automatically triggered when you complete a Shrine. You can also track your progress toward each shrine, as it’ll tell you how many shrine pieces you’ve collected.

Punch away encounters

Bei der Erkundung der Overworld finden Sie zufällige Begegnungen, wenn Sie das hohe Gras navigieren. Wie zufällige Pokémon-Schlachten verlassen sich diese Begegnungen auf RNG, also gibt es keine Erzählung, wenn sie auftauchen. Wenn Sie einen auslösen, wird ein NPC in der Overworld spovt und beginnen Sie mit Ihnen zu jagen. Sobald sie Sie berühren, beginnt die Begegnung. Nun müssen Sie in Erster-Person ein paar Wellen von Feinden abwehren, bevor Sie in die Überwelt zurückkehren.

Leider sind diese Begegnungen nerviger, als sie von Vorteil sind. Sie bekommen nicht viel wertvolle Beute, und die XP-Gewinne helfen nur während der unteren Ebene. Es gibt jedoch einen Weg, um sie zu vermeiden.

Um zufällige Begegnungen in tiny Tinas Wonderlands zu vermeiden, schlagen Sie einfach den NPC, bevor sie Sie berühren. Sie müssen sie auch nicht schließen lassen, da der Overworld-Punch einen ernsthaften Phantombereich hat. Ja, Sie opfern jedes Gold, Artikel und XP-Gewinne, indem Sie die Begegnung wegwerfen. Sobald Sie sich tief im Spiel befinden, sind Ihre Zeit und Geduld wertvoller.

Vollständige Seitenquests

Wie bei jedem RPG sind Seitenquests der beste Weg, Gold und XP in Tiny Tinas Wonderlands zu mahlen. Wann immer Sie einen neuen Bereich finden, entweder in der Erstperson oder in der Overworld, kommen Sie auf drei oder vier Seitenquests. Glücklicherweise skaliert das Spiel, wie Sie aufsteigen. Eine Seitenquest, die Sie auf Stufe fünf Skalen auf Ihre aktuelle Ebene abgeholt haben, als Sie sich endlich zur Abschließung bringen. Wenn Sie zurückgehen und diese Quests absolvieren, ist die Belohnung und Zeit wert, da Sie nicht geringe Sachen bekommen, die Sie nicht brauchen.

Einige Seitenquests sind obligatorischer als andere. Wenn Sie beispielsweise in die unergründlichen Faths eingeben, stoßen Sie auf einem NPC namens Margravine außerhalb des ertrunkenen Abgrunds. Sie können jedoch nicht auf den ertrunkenen Abgrund zugreifen, da es auf der anderen Seite einer bodenlosen Krefasse von Doom ist. Wenn Sie jedoch ihre Suche abschließen, gibt sie Ihnen ein Spyglas, das unsichtbare Brücken finden kann. Sie werden wissen, wann es eine unsichtbare Brücke gibt, wenn Sie gebrochene Steinsäulen sehen. Dies sollte auch ein Eureka-Moment sein, um den Schrein der Edelbereiche abzuschließen.

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